اگر تشخیص داده شد که مبتلا به STD هستید، می توانید با برقراری تماس جنسی خیلی سریع آن را به فرد دیگری منتقل کنید.

رابطه جنسی پس از تشخیص بیماری مقاربتی (STD): چه مدت باید صبر کنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از lasvegasobgyncenter، برخی از عفونت‌ها و بیماری‌ها از راه‌هایی مانند عطسه یا دست زدن به جسم آلوده به میکروب منتقل می‌شوند. سایر عفونت ها که به عنوان بیماری های مقاربتی (STD) شناخته می شوند، از طریق تماس جنسی به فرد دیگر منتقل می شوند.

اگر تشخیص داده شد که مبتلا به STD هستید، می توانید با برقراری تماس جنسی خیلی سریع آن را به فرد دیگری منتقل کنید.

بیماری مقاربتی چیست؟

بیماری های مقاربتی عفونت هایی هستند که می توانید از طریق رابطه جنسی با شریک زندگی خود به آن مبتلا شوید. این بدان معنی است که شما می توانید پس از هر نوع تماس با اندام تناسلی شریک زندگی خود، از جمله تماس دهانی و همچنین مقاربت جنسی یا مقعدی، به STD مبتلا شوید. عفونت های STD می توانند ویروسی، باکتریایی یا انگلی باشند.

علائم بسته به STD متفاوت است، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برجستگی ها، زخم ها یا بثورات ناحیه تناسلی یا مقعدی
  • سوزش یا درد هنگام ادرار کردن
  • ترشحات واژن یا آلت تناسلی
  • رابطه جنسی دردناک

شما همیشه در هنگام ابتلا به بیماری مقاربتی علائمی نخواهید داشت، بنابراین اگر شریک جنسی شما به بیماری مقاربتی مبتلا شد، همیشه باید آزمایش دهید.

راهنمای داشتن رابطه جنسی مجدد پس از تشخیص STD

هنگامی که مشکوک به بیماری مقاربتی هستید یا تشخیص داده شد که به یک بیماری مقاربتی مبتلا شده اید، مهم است که تا زمان تایید پزشک از تماس جنسی خودداری کنید.

اگر علائم STD دارید یا همسر شما به شما اطلاع داده که STD دارد، تا زمانی که تحت یک غربالگری کامل STD قرار نگیرید، از هرگونه فعالیت جنسی خودداری کنید.

هنگامی که غربالگری STD شما و همسرتان منفی شد، می توانید فعالیت جنسی را مجددا آغاز کنید. اگر یک بیماری STD دارید، باید تا بعد از درمان صبر کنید تا دوباره رابطه جنسی داشته باشید.

به عنوان یک قانون کلی، می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

رابطه جنسی پس از عفونت باکتریایی STD

عفونت های STD باکتریایی شامل کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس است. پس از تشخیص بیماری مقاربتی باکتریایی، باید دوره ای از آنتی بیوتیک ها را برای درمان سپری کنید.

هنگامی که آنتی بیوتیک خود را تمام کردید، قبل از برقراری هرگونه تماس جنسی، هفت روز دیگر صبر کنید.

رابطه جنسی پس از عفونت STD انگلی

تریکومونیازیس یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است که توسط انگل ها ایجاد می شود. این بیماری STD با تجویز داروهای ضد عفونی خوراکی درمان می شود.

مشابه درمان بیماری های مقاربتی باکتریایی، باید یک هفته پس از اتمام درمان برای شروع تماس جنسی صبر کنید.

رابطه جنسی پس از عفونت STD ویروسی

داشتن یک زندگی جنسی سالم پس از تشخیص عفونت STD ویروسی، مانند HIV یا تبخال، پیچیده تر است، اما با اقدامات احتیاطی مناسب، می توانید در نهایت پس از ابتلا به STD ویروسی، فعالیت جنسی را آغاز کنید.

اگر تبخال تناسلی دارید، صبر کنید تا بازه زمانی شیوع اولیه برطرف شود و پزشک به شما اجازه دهد تا دوباره رابطه جنسی داشته باشید. توصیه می کنیم همیشه از کاندوم برای کاهش خطر انتقال تبخال به شریک زندگی خود استفاده کنید و هر زمان که علائم دیگری را مشاهده کردید باید از رابطه جنسی خودداری کنید.

اگر HIV دارید، پزشک تایین می کند تا چه زمانی منتظر بمانید تا رابطه جنسی داشته باشید؛ زمانی که درمان باعث ایجاد یک بار ویروسی غیرقابل تشخیص در شما شود، که می‌تواند تا شش ماه پس از تشخیص طول بکشد. مهم است که تنها به داروهای HIV خود اکتفا نکنید، از کاندوم استفاده کنید و خود و شریک جنسیتان به طور منظم برای بیماری های مقاربتی آزمایش دهید.

با انتظار برای داشتن رابطه جنسی پس از ابتلا به عفونت مقاربتی، مطمئن می شوید که به بدن خود کمک می کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کند و خطر انتقال STD را به همسر خود کاهش می دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha